Mazda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mazda ) Mazda 3 BK: pomoc w interpretacji odczytów z MAF.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MAZDA Forum Strona Główna -> ( Mazda ) Dyskusje ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cenart

Czytelnik



Dołączył: 10 Sie 2021
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie
Posiadane auto: Mazda 3 BK 1.6 Benzyna, 105 KM, 2009, hatchback
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 10 Sie 2021, 21:16
Temat postu:

Mazda 3 BK: pomoc w interpretacji odczytów z MAF.


Moje auto: Mazda 3 BK, 1.6 benzyna, 105 KM, hatchback, 2009, brak LPG.
Kolega odczytał mi MAF. Powód tego to: poszarpywanie przy przyspieszaniu lub pod obciążeniem klimą + lekkie poszarpywanie na wolnych obrotach + gwałtowny spadek obrotów przy szybkiej zmianie biegów + czasami poszarpywanie przy hamowaniu silnikiem + "turbodziura" przy gwałtownym przyspieszaniu + zwiększone o ok. 1l zużycie paliwa (ale też nie zawsze).

Nie znam parametrów fabrycznych dla MAF, to nie wiem do czego mam porównać swoje dane. Moje wyniki:
1. Silnik wyłączony -> kluczyk w pozycji ON:
– akumulator: 12,3 V
– temp. płynu chłodzącego: 38 C
– obroty silnika: 0,00 r/min
– temp. zasysanego powietrza: 37 C
– MAF: 0,2 g/s
– pozycja przepustnicy: 11 %
– lambda – sensor 1: 0,065 V
– lambda – sensor 2: 0,000 V
2. Silnik zapalony –> wolne obroty:
– 13,5 V + 38 C + 1192,8 r/min + 38 C + MAF: 4,4 g/s + 11,0 % + 0,055 V + 0,000 V
– 13,8 V + 53 C + 850,8 r/min + 38 C + MAF: 2,4 g/s + 11,0 % + 0,770 V + 0,010 V
– 13,8 V + 66 C + 768,8 r/min + 38 C + MAF: 2,2 g/s + 11,0 % + 0,065 V + 0,010 V
– 13,8 V + 73 C + 732,0 r/min + 39 C + MAF: 2,0 g/s + 11,0 % + 0,065 V + 0,010 V
– 13,6 V + 83 C + 689,5 r/min + 42 C + MAF: 1,6 – 1,8 g/s + 11,0 % + 0,070 V + 0,055 V
3. Silnik zapalony –> różne obroty:
– 13,8 V + 84 C + 3731,0 r/min + 42 C + MAF: 13,5 g/s + 14,1 % + 0,080 V + 0,100 V
– 13,6 V + 83 C + 2471,5 r/min + 42 C + MAF: 7,6 g/s + 13,3 % + 0,070 V + 0,105 V
– 13,6 V + 84 C + 3118,8 r/min + 42 C + MAF: 72,7 g/s + 74,9 % + 0,475 V + 0,400 V -> w trakcie wkręcania na obroty
– 13,6 V + 84 C + 4885,2 r/min + 42 C + MAF: 8,4 g/s + 11,0 % + 0,005 V + 0,225 V
4. Silnik zapalony –> znowu wolne obroty:
– 13,6 V + 84 C + 698,8 r/min + 42 C + MAF: 1,6 – 1,8 g/s + 11,0 % + 0,065 V + 0,155 V
5. Silnik zapalony –> gaz do oporu:
– 13,6 V + 86 C + 6593,5 r/min + 43 C + MAF: 84,9 g/s + 54,5 % + 0,050 V + 0,310 V
– 13,6 V + 86 C + 6566,2 r/min + 42 C + MAF: 90,8 g/s + 60,4 % + 0,045 V + 0,210 V

Pisałem o tym na mazdaspeed.pl ale nikt się do tego nie odniósł, więc przeszukałem internet i:
1. znalazłem manual service do min. mojego auta:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=123942&f=114
2. w manualu znalazłem info:
– sekcja: PCM INSPECTION [ZJ, ZY, Z6] (str. 5486/7817)–> podsekcja: LPS *2 LPS *2 (str. 5573/7817 i 5574/7817) –> MAF.
- tam (jak rozumiem) są fabryczne wartości przepływu powietrza i wartości napięcia dla przepływomierza:
a) przełącznik po włączeniu zapłonu w pozycję ON: Ok. –> 0 g/s
b) na biegu jałowym: Ok. –> 2.7 g/s
c) przełącznik włączeniu zapłonu w pozycję ON: Ok. –> 0.7 V
d) na biegu jałowym: Ok. –> 1.3 V.
- najistotniejsze info wynikające z tej dokumentacji: podają mniej więcej tak -> MAF nie trzyma parametrów = wymiana czyli czyszczenie to mit?
Potem znalazłem też ogólne info o parametrach i testowaniu MAF:
https://support.alldata.com/sites/main/files/file-attachments/maf_sensor_testing_110918.pdf
Tam piszą tak (w tłumaczeniu):
"Podłączyć tester diagnostyczny, aby zobaczyć informacje o danych identyfikacyjnych parametru czujnika MAF (PID). Przy silniku na biegu jałowym wartość PID MAF powinna odczytywać w dowolnym miejscu od 2 do 7 gramów/sekundę (g/s) na biegu jałowym i wzrastać od 15 do 25 g/s przy 2500 obr./min, w zależności od wielkości silnika. Czujnik MAF działa dynamicznie, więc pojawia się pytanie: czy MAF jest dokładny w całym zakresie obrotów silnika? Jeśli nie jest liniowa, mogą wystąpić różne problemy z prowadzeniem pojazdu."
- dalej opis jak sprawdzić w domowych warunkach czy MAF pracuje liniowo.

No więc wracamy do mnie i tego co ja mam:
1. zapłon ON ale silnik wyłączony: mam 0,2 g/s –> ponoć ma być 0,0 g/s, więc mam jakby za dużo,
2. bieg jałowy: mam 1,7 – 1,8 g/s (zdarzyło się 1,6 g/s) –> ponoć ma być 2,7 g/s, więc mam jakby za mało,
3. 2500 obr/min: mam 7,6 g/s –> ponoć ma być 15 do 25 g/s, więc mam jakby za mało,
4. napięć nie mierzyłem: nie mam sprzętu + nie umiem + itp. + wg. Mazdy to chyba główny parametr poprawności MAF.

Czy ktoś obeznany w temacie mógłby podjąć próbę interpretacji danych i danych MAF z sekcji testowania PCM, bo nie wiem czy dobrze to rozumiem.
Co do dla mnie oznacza? Mam walnięty MAF? Jakie powinny być prawidłowe parametry MAF?
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MAZDA Forum Strona Główna -> ( Mazda ) Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mazda ) Dyskusje ogólne


Mazda5

27 800

2011r.

147 000 km

śląskie

Mazda6

62 800

2015r.

102 056 km

pomorskie

Mazda2

32 666

2015r.

195 500 km

wielkopolskie

Mazda2

16 900

2009r.

115 000 km

kujawsko-pomorskie

MazdaCX-3

57 800

2017r.

131 000 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System