witam wszystkich chcem kupic mazde 6 powyżej 2003r z diesel powiedzcie na co mam patrzec przy kupowaniu jaki model jest najlepszy jaki silnik i piście wszystko co moze nie sie przydać przy kupowaniu auta. dzieki za info i pozdro
Najwieksza chyba wada w mazdzie to slabiutki lakier. Szczegolnie tylne nadkola szybko lapia burchle ale i w takich miejscach dziwnych jak tylna klapa, dach i to na srodku a nie przy krawedziach lubia pojawiac sie "pajaczki" ktore jesli w pore nie zadbane z czasem rosna i zaczynaja "ropiec". Najlatwiej je zauwazyc patrzac na powierzchnie auta pod swiatlo, wtedy od razu widac nawet najmniejsze z nich a ktore latwo przegapic patrzac na wprost. Slabe tez sa alufelgi ktore byly swego czasu wymieniane przez mazde na gwarancji choc z tym bywalo roznie i zalezalo w duzej mierze od dealera na ile chcial wspolpracowac czesto dostaja burchli.
Inna sprawa to podkladki pod wtryskami, z czasem sie przepalaly i zaczynaly problemy, u mnie bylo to wieksze zuzycie oleju a w trasie lalo sie z intercoolera tak ze lewe nadkole tam gdzie sa te wyciecia wentylacyjne bylo cale mokre od oleju wywianego przez pęd powietrza, przy jezdzie po miescie gdy tak nie dmucha olej zwyczajnie splywal na spod oslony komory silnika wiec tego nie bylo widac bez zagladania pod samochod. Po wymianie podkladek wszystko gra i buczy.
Zobacz tez czy na wolnych obrotach wskazowka obrotomierza nie opada w dol co kilka sekund przy czym czesto czuc lekkie drganie jakby silnik mial sie zaraz zdusić, to objaw zdychajacego Zaworu wolnych obrotow, tak to sie chyba nazywa, w modelach po faceliftingu wymienili ta czesc na nowszy model. Gasnacy nagle silnik i brak wspomagania w momencie gdy np dojezdzając do skrzyzowania wrzucasz luz nie nalezy do przyjemnych.
Jesli wlasciciel zalewal inny olej niz mazdowska Dexelia warto tez zdjac miske olejowa i sprawdzic smoka. Jazda z zalepionym smokiem to dosyc czesta przyczyna zatarcia silnika w naszej madzi.
Delikatne drgania na pedalach przy powolnym ruszaniu sa jak najbardziej OK bo to wina dosyc twardych okladzin sprzegla jakie Mazda stosowala przed faceliftingiem w 2005 ktore zato starczaly na 200 i wiecej tys km o ile ktos nie jezdzil na polsprzegle caly czas. Jednak juz silniejsze drgania to najprawdopodobniej niedluga koniecznosc wymiany sprzegla wiec lepiej tam zajzec.
No i to tyle co mi do glowy przychodzi w tej chwili. Czasem ludzie narzekaja jeszcze na turbo lub kolo dwumasowe, obie rzeczy dosyc kosztowne jesli chodzi o wymiane. Mozna je jednak dac do regeneracji, wtedy koszt spada o polowe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mazda 6 ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.