Mazda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mazda ) Mazda 3 BK: pomoc w interpretacji odczytów z MAF.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MAZDA Forum Strona Główna -> ( Mazda ) Dyskusje ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cenart

Czytelnik



Dołączył: 10 Sie 2021
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie
Posiadane auto: Mazda 3 BK 1.6 Benzyna, 105 KM, 2009, hatchback
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 10 Sie 2021, 21:16
Temat postu:

Mazda 3 BK: pomoc w interpretacji odczytów z MAF.


Moje auto: Mazda 3 BK, 1.6 benzyna, 105 KM, hatchback, 2009, brak LPG.
Kolega odczytał mi MAF. Powód tego to: poszarpywanie przy przyspieszaniu lub pod obciążeniem klimą + lekkie poszarpywanie na wolnych obrotach + gwałtowny spadek obrotów przy szybkiej zmianie biegów + czasami poszarpywanie przy hamowaniu silnikiem + "turbodziura" przy gwałtownym przyspieszaniu + zwiększone o ok. 1l zużycie paliwa (ale też nie zawsze).

Nie znam parametrów fabrycznych dla MAF, to nie wiem do czego mam porównać swoje dane. Moje wyniki:
1. Silnik wyłączony -> kluczyk w pozycji ON:
– akumulator: 12,3 V
– temp. płynu chłodzącego: 38 C
– obroty silnika: 0,00 r/min
– temp. zasysanego powietrza: 37 C
– MAF: 0,2 g/s
– pozycja przepustnicy: 11 %
– lambda – sensor 1: 0,065 V
– lambda – sensor 2: 0,000 V
2. Silnik zapalony –> wolne obroty:
– 13,5 V + 38 C + 1192,8 r/min + 38 C + MAF: 4,4 g/s + 11,0 % + 0,055 V + 0,000 V
– 13,8 V + 53 C + 850,8 r/min + 38 C + MAF: 2,4 g/s + 11,0 % + 0,770 V + 0,010 V
– 13,8 V + 66 C + 768,8 r/min + 38 C + MAF: 2,2 g/s + 11,0 % + 0,065 V + 0,010 V
– 13,8 V + 73 C + 732,0 r/min + 39 C + MAF: 2,0 g/s + 11,0 % + 0,065 V + 0,010 V
– 13,6 V + 83 C + 689,5 r/min + 42 C + MAF: 1,6 – 1,8 g/s + 11,0 % + 0,070 V + 0,055 V
3. Silnik zapalony –> różne obroty:
– 13,8 V + 84 C + 3731,0 r/min + 42 C + MAF: 13,5 g/s + 14,1 % + 0,080 V + 0,100 V
– 13,6 V + 83 C + 2471,5 r/min + 42 C + MAF: 7,6 g/s + 13,3 % + 0,070 V + 0,105 V
– 13,6 V + 84 C + 3118,8 r/min + 42 C + MAF: 72,7 g/s + 74,9 % + 0,475 V + 0,400 V -> w trakcie wkręcania na obroty
– 13,6 V + 84 C + 4885,2 r/min + 42 C + MAF: 8,4 g/s + 11,0 % + 0,005 V + 0,225 V
4. Silnik zapalony –> znowu wolne obroty:
– 13,6 V + 84 C + 698,8 r/min + 42 C + MAF: 1,6 – 1,8 g/s + 11,0 % + 0,065 V + 0,155 V
5. Silnik zapalony –> gaz do oporu:
– 13,6 V + 86 C + 6593,5 r/min + 43 C + MAF: 84,9 g/s + 54,5 % + 0,050 V + 0,310 V
– 13,6 V + 86 C + 6566,2 r/min + 42 C + MAF: 90,8 g/s + 60,4 % + 0,045 V + 0,210 V

Pisałem o tym na mazdaspeed.pl ale nikt się do tego nie odniósł, więc przeszukałem internet i:
1. znalazłem manual service do min. mojego auta:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=123942&f=114
2. w manualu znalazłem info:
– sekcja: PCM INSPECTION [ZJ, ZY, Z6] (str. 5486/7817)–> podsekcja: LPS *2 LPS *2 (str. 5573/7817 i 5574/7817) –> MAF.
- tam (jak rozumiem) są fabryczne wartości przepływu powietrza i wartości napięcia dla przepływomierza:
a) przełącznik po włączeniu zapłonu w pozycję ON: Ok. –> 0 g/s
b) na biegu jałowym: Ok. –> 2.7 g/s
c) przełącznik włączeniu zapłonu w pozycję ON: Ok. –> 0.7 V
d) na biegu jałowym: Ok. –> 1.3 V.
- najistotniejsze info wynikające z tej dokumentacji: podają mniej więcej tak -> MAF nie trzyma parametrów = wymiana czyli czyszczenie to mit?
Potem znalazłem też ogólne info o parametrach i testowaniu MAF:
https://support.alldata.com/sites/main/files/file-attachments/maf_sensor_testing_110918.pdf
Tam piszą tak (w tłumaczeniu):
"Podłączyć tester diagnostyczny, aby zobaczyć informacje o danych identyfikacyjnych parametru czujnika MAF (PID). Przy silniku na biegu jałowym wartość PID MAF powinna odczytywać w dowolnym miejscu od 2 do 7 gramów/sekundę (g/s) na biegu jałowym i wzrastać od 15 do 25 g/s przy 2500 obr./min, w zależności od wielkości silnika. Czujnik MAF działa dynamicznie, więc pojawia się pytanie: czy MAF jest dokładny w całym zakresie obrotów silnika? Jeśli nie jest liniowa, mogą wystąpić różne problemy z prowadzeniem pojazdu."
- dalej opis jak sprawdzić w domowych warunkach czy MAF pracuje liniowo.

No więc wracamy do mnie i tego co ja mam:
1. zapłon ON ale silnik wyłączony: mam 0,2 g/s –> ponoć ma być 0,0 g/s, więc mam jakby za dużo,
2. bieg jałowy: mam 1,7 – 1,8 g/s (zdarzyło się 1,6 g/s) –> ponoć ma być 2,7 g/s, więc mam jakby za mało,
3. 2500 obr/min: mam 7,6 g/s –> ponoć ma być 15 do 25 g/s, więc mam jakby za mało,
4. napięć nie mierzyłem: nie mam sprzętu + nie umiem + itp. + wg. Mazdy to chyba główny parametr poprawności MAF.

Czy ktoś obeznany w temacie mógłby podjąć próbę interpretacji danych i danych MAF z sekcji testowania PCM, bo nie wiem czy dobrze to rozumiem.
Co do dla mnie oznacza? Mam walnięty MAF? Jakie powinny być prawidłowe parametry MAF?
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MAZDA Forum Strona Główna -> ( Mazda ) Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mazda ) Dyskusje ogólne


Mazda3

44 990

2015r.

169 000 km

śląskie

MazdaCX-3

66 800

2018r.

133 000 km

małopolskie

Mazda5

27 900

2012r.

217 000 km

pomorskie

MazdaCX-3

54 950

2017r.

145 300 km

wielkopolskie

MazdaTribute

17 900

2006r.

211 548 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System