Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pisz Posiadane auto: Mazda 323 F rocznik 1997 silnik 1,5
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 12 Mar 2010, 22:46
Temat postu:
BZDURY na temat silnika 1,5 , problemów z zaworami i olejem.
Witam jestem nowy na tym forum, ale od kilku dni intensywnie czytałem opinie na temat silników mazda 323 f 1,5. Bardzo się zdenerwowałem, jak mechanik mi powiedział, że prawdopodobnie nie mam kompresji na jednym cylindrze. Po sprowadzeniu auta, silnik nierówno pracował, w zasadzie chodził na trzech cylindrach. Dodam, że auto ma udokumentowany przebieg 150 tyś km. Na forum znalazłem jedynie narzekania użytkowników, że słaby silnik, że zawory cienkie, że opierścienie siadają itp.
Mój mechanik stanął na wysokości zadania i po oględzinach auta stwierdził, że regulacyjne płytki zaworowe się przytarły i podparły zawór>> Nidzie o czyms takim na forum nie czytałem, a jak się okazuje spora część zapewne waszych aut ma ten sam problem. U mnie okazało się że spośród 16 zaworów na 7 były niewłaściwe regulacje zaworów- a jeden był podparty, stąd brak kompresji. Zostały wymienione płytki i na wszystkich cylindrach sprężanie po 12 !!
Może nie mam racji ale stwoerdziłem, ze oczytanie na forum nic mi niedało i podejrzewam, ze wielu z was ma ten sam problem.
Okazuje się ze w tych silnikach zawory podlegają sprawdzeniu i regulacji jak trzeba co 90 tyś km. CO WY NA TO ???
jeśli kogoś temat zainteresuje zachęcam do dyskusji, oczywiście podpowiem co i jak .
Re: ( Mazda 323 ) BZDURY na temat silnika 1,5 , problemów z zaworami i olejem.
Witam:) No wiec ja o tym doskonale wiem ale ja nie mam tego problemu ale tez nie zawsze to jest przyczyna nie rownej pracy silnika, mazda ma slabosc co do aparatu zaplonowego:/, ktory niestety siada jak sie nie pilnuje swiec i przewodow. Ja juz jestem po tym dlugim i zmudnym dociekaniu co ja boli, tez sprawdzalem kompresje i wszyskie graki wykazaly po 12:) wiec zaczalem od siwec pozniej przyspieszenie zaplonu ale i tak wyszło ze cewka zdechła w aparacie zaplnowym, a mam przejchane dokladnie 227,5tys z groszami. wiec to nie zawsze jest wina zaworow, jeslui pilnujesz oleju i nie krecisz jej zaraz po odpaleniu do spodu na kazdym biegu to autko bedzie jzedzi naprawde dlugo bez zagladania pod maske:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mazda 323 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.