Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): ŻYWIEC Posiadane auto: VW New Beetle silnik AWH 1,6 rocznik 2000
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 20 Cze 2016, 11:43
Temat postu:
Silnik dziwny klekot , przerywa przy dodaniu gazu
Dziś wracałem do domu i około 2km od celu nagle autem lekko zaczęło szarpać , silnik wydawał taki nienaturalny klekot i przy przyspieszaniu przerywał na około jedną sekundę. Przy niskich obrotach nie było tego przerywania natomiast klekot nadal był. Na liczniku nie zapaliła się żadna kontrolka, z rury wydechowej nic auto nie koci. Wystraszyłem się , że to coś z rozrządem i zjechałem na pobliski parking. Niestety nie miałem żadnych narzędzi i postanowiłem zaryzykować , zapaliłem i udało mi się na niskich obrotach dojechać te 2km do domu. Na szczęście udało mi się dojechać choć nie było łatwo bo mam do domu stromo pod górkę i musiałem jechać na dwójce ale silnik kilka razy przerwał na 1 sekundę. Jak sądzicie czy to może być wina rozrządu , gdy by pasek przeskoczył to chyba bym nie dojechał te 2km . Rozrząd kompletny oryginalny był wymieniony ponad rok temu , od tamtej pory przejechałem około 20 tys. km .
Teraz auto stoi przed domem i silnik normalnie odpala tak jak wcześniej czyli "do strzału" i na wolnych obrotach nic się nie dzieje niepokojącego. Tutaj zamieściłem krótki filmik z pracy silnika na biegu jałowym: https://www.youtube.com/watch?v=5y0jb-svi_g&feature=youtu.be
W poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem ale chciał bym już coś wstępnie wiedzieć , Jak sądzicie co może być przyczyną niedomagania silnika rozrząd, wtryski czy coś innego ? Za wszelkie uwagi z góry dziękuję .
Czy jeśli padł któryś z wtrysków to da się to zdiagnozować kabelkiem i programem forscan ?
Udało mi się dokonać diagnozy tej Mazdy Forscanem i niby żadnych błędów nie wykazało ale gdy włączyłem zakładkę Oscyloskop i ustawiłem pomiar korekcji wtrysków na biegu jałowym to trochę niepokoi mnie wynik pierwszego wtrysku . Zaraz po zapaleniu był wynik 8 mm3 , a jak auto pochodziło trochę to korekcja zeszła na około 4mm3 i tak już się utrzymuje. Pozostałe trzy wtryski bez zarzutu wynik na poziomie 0,00 mm3. Teraz mam pytanie czy według was przy takiej korekcji pierwszy wtrysk jest do wymiany ?
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 1715 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki. Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Sob 27 Sie 2016, 06:21
Temat postu:
Re: ( Mazda 6 ) Silnik dziwny klekot , przerywa przy dodaniu gazu
Podaję możliwe przyczyny .Zużyty hydrauliczny popychacz zaworu na 1 tłoku,nieszczelne gniazdo zaworowe,pęknięty tłok,brak styku przy wtyczce wtrysku itp. _________________ To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mazda 6 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.