Mazda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MAZDA Forum Strona Główna -> ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - II generacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Socha22

Czytelnik



Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia
Posiadane auto: Deawoo lanos, sedan, 1.5 16v, 99
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 11 Wrz 2015, 18:21
Temat postu:

Problem z parownikiem przy LPG


Witam.
Mam problem z parownikiem w Lanosie.
Od ok. pół roku przy prędkości powyżej 120km/h po ok 5-10 minutach parownik odmawiał posłuszeństwa (zamarza). Nie przeszkadzało mi to zbytnio, ponieważ sporadycznie korzystałem z autostrady, a jeżeli już korzystałem to jechałem max 110km/h ( do domu mam ok 100km autostradą więc czas przejazdu niespecjalnie mi się wydłużył). Od dwóch tygodni samochód kompletnie mi nie odpala na gazie ( na początku zapalał, po przejechaniu paru km, zgaszeniu i ponownemu odpaleniu już odmawiał posłuszeństwa). Aktualnie śmiga mi tylko na benzynie. Myślę o wymianie parownika ale chciałbym się zwrócić z prośbą o pomoc w doborze odpowiedniego.
Lanos 1.5 16v 100KM, aktualnie założony parownik jest do 100 KM

http://allegro.pl/parownik-tomasetto-100hp-mod-at-07-z-filtrem-i5075424784.html
Myślałem nad takim lub do 140 KM
Powrót do góry
Grzybeq

Auto Maniak



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pią 11 Wrz 2015, 18:57
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG


Witam.
Skoro zamarza to znaczy, że nie ma obiegu grzewczego. Obieg grzewczy brany jest z obiegu ogrzewania kabiny i wątpliwe jest aby była to wina samego parownika. Na początek sprawdziłbym, czy nie jest on zapowietrzony...

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Socha22

Czytelnik



Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia
Posiadane auto: Deawoo lanos, sedan, 1.5 16v, 99
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 11 Wrz 2015, 20:37
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG


A jest możliwość, żeby sprawdzić to samemu?
Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Pią 11 Wrz 2015, 22:37
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG


Kiedy ostatnio czyszczony był parownik? Zestaw naprawczy parownika niewiele kosztuje. Mogą być stwardniałe membrany. Decydując sie na zakup parownika wybrałbym ten o większej mocy.

Temat przenoszę do działu gazowego.
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
Socha22

Czytelnik



Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia
Posiadane auto: Deawoo lanos, sedan, 1.5 16v, 99
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 14:13
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG


Keram2504 napisał:
Decydując sie na zakup parownika wybrałbym ten o większej mocy.


Dlaczego o większej? Spotykam się z różnymi opiniami na ten temat.

Był czyszczony ok 1,5 roku temu jeżeli mnie pamięć nie myli.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 14:13
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 22:07
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG


Zauważ że Twoja bryka jak podajesz ma 100 Kucy i parownik też masz do 100 KM. Wartości tu są graniczne. Zalecenia gazowe mówią o około 30 % zapasu.
Cytat:
Niewłaściwie pod względem wydajności dobrany reduktor przy wysokich obciążeniach silnika może się wychłodzić w stopniu uniemożliwiającym jego dalszą pracę (ulega oszronieniu i nie jest w stanie odparowywać paliwa).

Cytat:
Przy doborze reduktora do danej jednostki napędowej należy uwzględnić zapas mocy na reduktorze. Nieprawidłowy dobór urządzenia skutkuje nierównomierną pracą silnika.

Teksty zerżnąłem z;
http://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/Reduktory-w-gazowych-ukladach-zasilania,artykul,5886.html
http://autogaz-journal.pl/porady/reduktory-w-instalacjach-lpg
Przeczytaj zacytowane linki. Jest mowa też że membrany wytrzymują przeważnie 60 tkm. Chociaż jak mało jeździsz to też z upływem czasu guma twardnieje i w tym wypadku nie trzymałbym sie tego pewnika.
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
Grzybeq

Auto Maniak



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pon 14 Wrz 2015, 17:10
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG


Jak sprawdzić - jak masz rozgrzany silnik i zasilasz go benzyną - powinien być gorący (tak jak silnik). W momencie przełączenia na gaz - powinien nadal zostać gorący (wiadomo, że temperatura trochę spadnie możliwe, że nawet o jakieś 10'C, ale w końcu przy silniku o temp. 80' to i tak będzie gorący). Jeśli zaczyna się oszraniać, to nie ma obiegu grzania i od tego bym zaczął.
Co do membran - jeśli są stare to faktycznie mogą być problemy z utrzymaniem ciśnienia oraz dawkowaniem LPG, ale od tego nie powinien zamarzać parownik... Takie jest moje zdanie.
Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Socha22

Czytelnik



Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia
Posiadane auto: Deawoo lanos, sedan, 1.5 16v, 99
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Wrz 2015, 14:48
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG


Grzybeq napisał:
Jak sprawdzić - jak masz rozgrzany silnik i zasilasz go benzyną - powinien być gorący (tak jak silnik). W momencie przełączenia na gaz - powinien nadal zostać gorący (wiadomo, że temperatura trochę spadnie możliwe, że nawet o jakieś 10'C, ale w końcu przy silniku o temp. 80' to i tak będzie gorący). Jeśli zaczyna się oszraniać, to nie ma obiegu grzania i od tego bym zaczął.


Po przełączeniu na gaz od razu mi gaśnie Smile

Finalnie okazało się, że jest tylko walnięta cewka w elektrozaworze wiec całość do wymiany Smile
Jak na razie działa bez zarzutu.
Dzieki wszystkim za pomoc
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MAZDA Forum Strona Główna -> ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - II generacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - II generacja


Mazda3

20 990

2009r.

173 000 km

wielkopolskie

MazdaCX-5

53 900

2013r.

168 740 km

mazowieckie

Mazda6

62 800

2015r.

102 056 km

pomorskie

MazdaCX-5

57 900

2015r.

181 249 km

mazowieckie

Mazda6

18 990

2008r.

163 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System