Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wejherowo Posiadane auto: Mazda 323f 1.5 '98 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 07 Maj 2015, 14:13
Temat postu:
Mazda 323f '98 - zapala się kontrolka ABS
Hej,
Proszę o pomoc. Jestem posiadaczem mazdy 323f 1.5 z rocznika '98. Podczas jazdy, a dokładnie przy ruszaniu (np. przy starcie przy sygnalizacji świetlnej) włącza mi się kontrolka ABS. W tym samym czasie przestaje działać prędkościomierz oraz licznik. Co może być przyczyną? Co należy naprawić/wymienić?
Myślę, że należałoby sprawdzić połączenie na wtyku czujnika prędkości. Złącze znajduje się na górze skrzyni biegów. Ponieważ dostęp jest utrudniony konieczne będzie będzie wyjęcie akumulatora, a może i odkręcenie jego podstawy.
Informacje które mogą okazać się pomocne przy diagnozowaniu usterek ABS.
Kody błędów układu ABS.
Otwieramy maskę i przy lewym nadkolu, przed akumulatorem widzimy kostkę "DIAGNOSTIC". Otwieramy.
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po chwili kontrolka ABS powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wyświetli dodatkowe komunikaty.
Interpretacja odczytów
Jeśli komputer zarejestrował błędy układu kontrolka zapala się. Krótki sygnał oznacza jedności, długi dziesiątki. Sygnały części dziesiętnych zawsze występują przed sygnałami jedności. Dla przykładu – jeden długi sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 14. Czujnik obrotów koła lewy tył do wymiany.
Dla potwierdzenia można rozpiąć jego wtyczkę i zmierzyć oporność. Powinna wynosić ok. 1,4 kΩ. Ponieważ jest zepsuty oporność jego będzie zdecydowanie inna.
Kasowanie błędów
Po pierwszej serii wymigania błędów 10. razy nacisnąć pedał hamulca w odstępach 1. sekundowych. Wyłączyć zapłon. Rozłączyć mostek w gnieździe diagnostycznym. Włączyć zapłon. Kontrolka ABS powinna zgasnąć.
Interpretacja kodów błędów dla układu ABS
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
https://www.youtube.com/watch?v=d4lv-ufPMy0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mazda 323 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.