Mazda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mazda 6 ) [Rozwiązane] Problem z obrotami.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MAZDA Forum Strona Główna -> ( Mazda 6 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fat_boy

Czytelnik



Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Mazda 6 GY 143 KM 2006 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 04 Sty 2013, 15:09
Temat postu:

[Rozwiązane] Problem z obrotami.


Drodzy forumowicze,

postanowiłem napisać tą wiadomość w rezultacie problemów z moją Mazdą oraz powiedzmy nietrafionej diagnostyki wrocławskich serwisów Mazdy. Przeszukałem również forum mazdaspeed ale nie znalazłem odpowiedzi na to co może być przyczyną problemu z samochodem.

Zacznę może od modelu samochodu. Jest to Mazda 6 GY z silnikiem diesla o mocy 143 KM z 2006 roku. Samochód ma na liczniku 185 tyś. kilometrów. Dodam że pojazd został sprowadzony z Holandii i kupiony przeze mnie przy stanie licznika 170 tyś. kilometrów. Nie znam historii serwisowej pojazdu ale przy przeglądzie rejestracyjnym oraz okresowym nie zostały stwierdzone żadne usterki. Również i ja nie miałem można by powiedzieć żadnych problemów z pojazdem(prócz grzechoczącego sprzęgła). Po zakupie zostały wymienione filtry oraz olej.

Główny problem po raz pierwszy objawił się któregoś listopadowego ranka kiedy jechałem do pracy. Po przejechaniu może 2 kilometrów przy próbie zmiany biegu z 2 na 3 przy około 2000-2200 obr/min samochód odmówił współpracy. To znaczy w momencie kiedy obroty doszły do 2000-2200 na minutę
(na drugim biegu), nagle gwałtownie spdły do około 1000 – samochód jakby zadławił się – i wciskanie pedału gazu nie powodowało żadnej reakcji ze strony silnika. Nadmienię że silnik nie zgasł a tylko jakby stracił moc. Po ponownym wciśnięciu sprzęgła na drugim biegu i zmianie na trzeci przy obrotach poniżej 2000 na minutę samochód zaczął jechać.

W pierwszym warsztacie zdiagnozowano iż koło dwumasowe i sprzęgło są do wymiany. Mechanik dodał też coś o gubiących się impulsach na kole dwumasowym. W drugim warsztacie diagnoza była zgoła odmienna. Mechanik stwierdził iż na pewno koło dwumasowe to nie problem i doradził czyszczenie wtryskiwaczy.
Wspomniał też że można przeczyścić turbinę i "zapchany" DPF możę powodować takie problemy. Zdecydowałem się na opcję drugą. Wtryskiwacze zostały wyczyszczone i założone nowe podkładki. Zostawiłem turbinę i DPF na później. Po serwisie samochód zaczął jeździć normalnie, może nawet trochę lepiej niż przed wystąpieniem problemu, do czasu.

Kilka dni temu problem powrócił, rankiem wyjechałem na autostradę i wtedy zaczeło się. Na trzecim biegu przy około 2000 obrotów na minutę nagle gwałtownie spadły do 1000. Znalazłem więc sposób by zmieniać biegi nie przekraczając 2000 obr/min. W taki oto sposób na 6 biegu przy maksymalnej prędkości 100 km/h
i obrotach około 2000 na minutę zjechałem z autostrady. Dodam że przejechałem autostradą tylko kilka kilometrów. W pracy silnika wyczuwałem również jakby delikatnie coś powstrzymywało silnik/samochód od jazdy tzn. cześć sekundy samochód idzie do przodu a kolejną jakby coś go hamowało. Tak jakby hamować silnikiem.

Zauważyłem również że kiedy samochód stoi i silnik pracuje na biegu jałowym przy dodaniu gazu obroty swobodnie przekraczają 3000-4000 na minutę. Jednak nie jest to regułą i raz silnik przekroczy 2000 a następnym razem już nie. Znajomy wspomniał coś o czujniku położenia wału. Na początku pomyślałem że problem występuje tylko gdy próbuje zmienić bieg. Jednak kiedy na szóstym biegu, 120 km/h i około 2000 obr/min dodam
gazu problem też występuje. Tak jakby silinik nie mógł przekroczyć tej granicy obrotów. Może problem leży gdzieś po stronie układu doprowadzania powietrza ?

Problem zaczął się po wizycie w jednym z wrocławskich warsztatów. Pojechałem na założenie zimówek. Oddałem samochód w ręce mechanika a sam poszedłem z drugą osobą do biura na pogawędkę. Nie chciałbym nikogo oczerniać ale czy możliwe jest że ów mechanik mógł mieć świadomy wpływ na to co teraz dzieje się z samochodem ?

Podczas jazdy nie słyszę świstu pracy turbosprężarki. Przed wystąpieniem problemu turbosprężarka dawała o sobie znać podczas jazdy delikatnym świstem. Dokładniej też przysłuchałem się miejscu dookoła obudowy filtra powietrza. Pomiędzy nim a osłoną silnika, da się słyszeć dziwny szum powietrza jakby skądś uchodziło(jak z przebitej dętki).

Będę bardzo wdzięczny za pomoc lub najmniejszą wskazówkę. Czy jest we Wrocławiu warsztat w którym można bez duszy na ramieniu zostawić swoją Mazdę ?

Pozdrawiam.

Aktualizacja.

Problem został rozwiązany. A mianowicie wtyk przy czujniku położenia wału korbowego był poluzowany/zanieczyszczony. Czyszczenie i dociśnięcie wtyku załatwiło sprawę.
Powrót do góry
1punisher

Czytelnik



Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): wrocław
Posiadane auto: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi, 2000r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 23 Lip 2013, 13:23
Temat postu:

Re: ( Mazda 6 ) [Rozwiązane] Problem z obrotami.


Cytat:
Problem został rozwiązany. A mianowicie wtyk przy czujniku położenia wału korbowego był poluzowany/zanieczyszczony. Czyszczenie i dociśnięcie wtyku załatwiło sprawę.


Świetnie by Cie załatwili na koszty przy robieniu dwumasu i sprzegła skoro wystarczyło zając się czujnikiem.. Ja jutro jade oddać mazde do naprawy... aż się boje bo mam problemy ze stabilnością ssilnika na jałowym, do tego brak ssania. Znajomy polecił mi warsztat ale póki jej zrobionej nie odbiore raczej spokojny nie bede..
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MAZDA Forum Strona Główna -> ( Mazda 6 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mazda 6 »

Opinie o samochodach Mazda 6 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mazda 6 ) Porady, problemy techniczne

10) zegar »

Mazda3

27 900

2012r.

183 008 km

łódzkie

Mazda5

16 990

2007r.

242 913 km

pomorskie

Mazda2

16 900

2009r.

115 000 km

kujawsko-pomorskie

MazdaCX-3

54 950

2017r.

145 300 km

wielkopolskie

Mazda3

24 900

2010r.

165 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System