Mazda 6 2.0d 2009r szarpanie przy obrotach 1600 - 1900/min
witam od niedawana jestem posiadaczem mazdy zawsze jezdzielm niemieckimii markami ale spodobalo mi sie te auto wiec zakupilem
Mazde zakupilem okazyjnie bo była lekko uszkodzona w przedni lewy naroznik. Auto ma przebieg 116k km , motor 2,0d 140 PS. Po odebraniu od lakiernika zaczely się problemy a mianowicie auto co 20 km wchodzilo w tryb awaryjny i zaplalila sie kontrolka chuck engine. Na kompie wyswietlalo blad sondy lambda. bo skasowaniu błedu bylo ok przez moze 20 - 50 km i błąd wracal.Chcialbym jeszcze dodac ze auto na wyczyszczonym ECu szarpalo przy obrotach miedzy 1600 a 2000 obr/min. po spuszczeniu delikatnie gazu auto dalej przyszpieszalo i nei szaropalo. Postanowilem sprawdzic DPF i po zdemontowaniu katalizatora okazalo sie ze jest zablokowany. Usunieto DPF oraz przeprogramowano ECU. Problem z kontrolka chuck engine zniknol auto ma moc nie przelancza sie w tryb awaryjny i po podlaczeniu pod kompa nie wykazuje zadnych bledow. Ale niestety szarpanie nie ustalo wydaje mi sie ze na zimnym silniku jest to mniej odczuwalne ale jak sie dobrze rozgrzeje to w trakcie jazdy przy niskich obrotach szarpie wachania sa od 100 do 200 obr /min przy 1600/2000obr/min. wczoraj wymienilem wszystkie filtry wraz z filtrem paliwa , wyczyscilem EGR oraz przesmarowalem rpzepustnice ale niestety niepomoglo. stosowalem tez wczesniej preparat do czyszczenie wtryskow. Chcialbym dodac ze auto nie kopci , ma moc, rowno pracuje na wolnych obrotach. Prosze o pomoc bo mi sie juz pomysly skonczyly (( zastanawiam sie jeszcze nad wykreceniem pedalu gazu i przeczyszczenai potencjometra bo auto zanim kupilem stalo pol roku nie jezdzone.
zauwazylem ze na zimnym silniku szarpanie wogole nei wystepuje dopiero jak silnik dobrze sie zagrzeje. przekaznik pompy sprawdzony .. czy ma ktos pomysl co to moze byc ?
witam dzisiaj wymieniłem zawór SCV na pompie i auto dalej szarpie wydaje mi sie ze troche mniej ale jak sie mocno zagrzeje to dalej czuje szarpanie miedzy 1600-1900 obr/min
koledzy a czy czujnik temperatury jak by był uszkodzon miał by wpływ na szarpanie? bo na zimnym silniku wszystko jest ok tylko sie to dzieje jak sie auto konkretnie zagrzeje 15 - 20 km. ? Wskaznik temperatury na zegarach wskazuje prawidłowo po zagrzaniu jest w polowie miarki.
Więc oto kilka faktów:
- wymianę filtrów oraz oleju zleciłem w miejscowym warsztacie Pana Fachowca (koszt 615PLN, w autoryzowanym serwisie w Katowicach kosztuje to 960PLN - dzisiaj zaczynam trochę żałować tek decyzji, chociaż przed wyborem sprawdziłem w kilku warsztatach i tylko ten wzbudził moje zaufanie),
- zaraz po wymianie wystąpił problem z rzeczowym szarpaniem
- wróciłem więc do mechanika, diagnozował system komputerem, ale bez skutku i błędów w sterownikach,
- odwiedziłem znajomego, który zakupił niedawno dość dobry komputer, ale jego możliwości kończyły się na sprawdzeniu błędów, czyli tak samo jak u Pana Fachowca,
-postanowiłem nie odpuszczać mechanikowi, skoro zapłaciłem za usługę, a on obiecał, że wszystko może zrobić. Okazało się, że czujnik poziomu wody w filtrze paliwa "podobno" był odłączony jak auto wjechało na warsztat. Skoro tak twierdził Fachowiec, więc postanowiłem mu zaufać i odłączyliśmy ten czujnik.
Niestety efekt okazał się bardzo krótkotrwały, więc wróciłem ponownie do niego:)
- kolejna próba odszukania przyczyny: Pan Fachowiec nakazuje wymienić filtr paliwa, który leży u niego na półce (swoją drogą bardzo ciekawa sytuacja - mechanik trzyma filtr paliwa, który idealnie pasuje do mojego modelu samochodu - zbieg okoliczności hmmm.. nie bardzo)
- podczas wymiany bacznie się przyglądam i okazuje się, że filtr, który nadal tkwił w moim samochodzie to stary oryginał Mazdy - fakt jest następujący - Pan Fachowiec skasował, ale nie wymienił filtru,
- po wymianie filtra paliwa objawy szarpania występują bardzo rzadko, natomiast podczas trasy do Kielc (ok. 360km) w pewnym momencie miałem wrażenie, że nie mam turbo do dyspozycji,
- jutro rano sprawdzę czy po wymianie filtra paliwa czujnik został podłączony (bo zapomniałem o tym fakcie), poza tym znajomy podpowiedział mi, że spotkał się z przypadkiem, że samochód przerywał, ponieważ miał wlane za dużo oleju.
Dzisiaj sprawdzałem stan oleju i rzeczywiście było go trochę za dużo.
Jutro rano powtórzę próbę na zimnym (po całej nocy) silniku.
W każdym bądź razie muszę jeszcze raz odwiedzić Pana Fachowca, ale tym razem nie będę miły i uprzejmy.
O efektach moich działań będę informował.
Witam,
Nie będę rozpisywał historii szarpania w moje Mazdzie, bo skopiowałbym wpisy kolegów. Objawy identyczne, kroki zapobiegawcze jakie podjęliśmy są też bardzo podobne a mimo wszystko nic.
Domyslam się więc, że przyczyna będzie ta sama. Niestety zaden z nas jeszcze nie trafił
Panowie fachowcy myślę, że nie tyle nas oszukują co poprostu nie wiedzą co jest grane ale nie chcą się przyznać do braku wiedzy lub pomysłu jak się do tego zabrać.
Następna próba zaślepienie EGR-a.
Poinformuję o efektach i liczę na informację o Waszych postępach w walce z M6.
Jeżdże tym samochodem pół roku. Miałem już wiele samochodów różnej klasy ale żaden nie zawiódł mnie tak jak Mazda 6 i nie chodzi tu tylko o szarpanie. Poza zewnętrznym wyglądem ten samochód nie prezentuje nic co zasługuje na pochwałę.
Dzisiaj zaslepiłem EGR nie miałm materiału do zrobienia uszczelki więc dorobiłem zaślepke z puszki po coli
Zrobiłem dzisiaj ponad 300km i silnik pracował idealnie przestał szarpać dopiero w drodze powrotnej troszkę mi sie spieszyło i przez 100km jechałem z predkością 160/180km/h i auto zaczeło znowu szarpac. Niedawalo mi to spokoju wiec rozkreciłem miejsce gdzie zalozyłem zaslepke i puszka byla wypalona !! Czyli mam przyczyne powrotu szarpania
Teraz musze poszukać konkretnego materiału do zrobienia zaslepki lub poszukać na allegro gotowej i bedzie po problemie,
Podziekowania dla kolegi Ple73av to jego pomysl z zaślepieneim EGRu
Mam nadzieje ze wasze Mazdy przestana szarpac raz na zawsze
ktos podeslal mi dzisiaj taka rade , mi sie juz to nie przyda ale jak wam nie pomoże zaslepienei EGRu to moze ponizsze porady pomoga:
"W sumie objawy które opisujesz wskazują na niewłasciwy niedrożny przeplyw paliwa . Zatkany zbyt gęsty ,niewłasciwy filtr paliwa ,zbyt dużo zanieczyszczen w obudowie filtra . Należy odkręcić dolny korek obudowy filtra aby wypuscić nieczystosci. Następnym krokiem jest zmiana końcówki styku dochodzącego do zaworu SCV ,może być zbyt lużna . Podaje dane rezystencji, regulator ciśnienia sprawdza się w rezystancji (1.5Ω do 3Ω) i czy nie zwiera któryś pin do obudowy pompy zasilanie 5 v lub 12 v
Na listwie jest czujnik ciśnienia paliwa zasilanie 5 v pin z sygnałem (środkowy) zakres od 0v do 5v powinno być 1v do 1,5v . Inna przyczyna nie sygnalizowana jest uszkodzenie ,zabrudzenie przpływomierza za filtrem powietrza .Uszkodzony daje takie same objawy. Pozdrawiam."
Witam serdecznie,
Mi udało się rozwiązać mój problem (szczegóły w poście powyżej).
Od kiedy wymieniłem filtr paliwa problem już się nie powtórzył, a ja regularnie jeżdżę na wymianę materiałów eksploatacyjnych.
Dzisiaj mam już + 80 000km
Polecam Ci szukać problemu po stronie zasilania w paliwo.
Po długi poszukiwaniu trafiłem w Oświęcimiu na serwis, który posiada komputer "serwisowy Mazdy" tzn. odczytuje wszystkie parametry samochodu (włącznie z aktualnym poziomem ciśnienia w ogumieniu) - taki serwis to skarb bo nie każdy dysponuje taką wiedzą i sprzętem.
Poniżej kilka odpowiedzi jakie otrzymałem na pytanie o możliwość serwisowania swojej Mazdy:
Mechanik nr 1.
Nie wiem czy mam komputer japoński
Na taką odpowiedź zabrakło mi odwagi, aby dalej prowadzić rozmowę
Mechanik nr 2.
Tak robimy nawet Audi Q7 tutaj serwisujemy -
A co takiego robicie - pytam
Wymieniamy klocki hamulcowe tarcze
Mechanik nr 3
Tak mam super komputer co wszystko odczytuje
Ok, sprawdźmy - mówię
Yhyyy.. no niestety mam dostęp tylko do parametrów podstawowych
Mam nadzieję, że ten powyższy śmieszny/tragiczny opis prezentuje na jakich mechaników się trafia.
Dlatego kolego szukaj dobrego fachowca!!!
Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Manchester Posiadane auto: Mazda6 sport
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Sie 2015, 00:20
Temat postu:
Re: Szarpanie przy obrotach 1200-1900ob/min
Witam.jestem posiadaczem mazdy6 2.0 litra diasel z 2007.szarpanie wystepuje przy obrotach 1200-1900 i jest naprawde odczuwalne tylko na pierwszych 3 biegach.czytajac powyzsze posty zastanawiam sie nad zaslepieniem EGRu.czy wiecie moze czy ma to jakis szkodliwy wplyw na silnik.wyczytalem gdzies ze w rocznikach powyzej 2004 po zaslepieniu EGRu moze wyskakiwac blad na komputerze i samochod moze wchodzic w tryb awaryjny.w sobote zabieram sie za wyczyszczenie EGRu ale z tego co pamietam to jakies 6-7 miesiecy temy byl czyszczony.przeplywomierz tez czyscilem.wymienie tez filtr paliwa na weekendzie.zobaczymy.zastanawiam sie nad zaslepieniem EGRu w OSTATECZNOSCI.ale wolal bym wiedziec co moze spowodowac(niekorzystne skutki)taka operacja.
Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mazda 6 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.