Mazda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mazda 6 ) Mazda 6 2.0d 2009r szarpanie przy obrotach 1600 - 1900/min



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MAZDA Forum Strona Główna -> ( Mazda 6 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregc83

Debiutant



Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): dublin
Posiadane auto: mazda 6 ts 2,0d 2008r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 21 Paź 2012, 16:06
Temat postu:

Mazda 6 2.0d 2009r szarpanie przy obrotach 1600 - 1900/min


witam od niedawana jestem posiadaczem mazdy zawsze jezdzielm niemieckimii markami ale spodobalo mi sie te auto wiec zakupilem Smile
Mazde zakupilem okazyjnie bo była lekko uszkodzona w przedni lewy naroznik. Auto ma przebieg 116k km , motor 2,0d 140 PS. Po odebraniu od lakiernika zaczely się problemy a mianowicie auto co 20 km wchodzilo w tryb awaryjny i zaplalila sie kontrolka chuck engine. Na kompie wyswietlalo blad sondy lambda. bo skasowaniu błedu bylo ok przez moze 20 - 50 km i błąd wracal.Chcialbym jeszcze dodac ze auto na wyczyszczonym ECu szarpalo przy obrotach miedzy 1600 a 2000 obr/min. Sad po spuszczeniu delikatnie gazu auto dalej przyszpieszalo i nei szaropalo. Postanowilem sprawdzic DPF i po zdemontowaniu katalizatora okazalo sie ze jest zablokowany. Usunieto DPF oraz przeprogramowano ECU. Problem z kontrolka chuck engine zniknol auto ma moc nie przelancza sie w tryb awaryjny i po podlaczeniu pod kompa nie wykazuje zadnych bledow. Ale niestety szarpanie nie ustalo wydaje mi sie ze na zimnym silniku jest to mniej odczuwalne ale jak sie dobrze rozgrzeje to w trakcie jazdy przy niskich obrotach szarpie wachania sa od 100 do 200 obr /min przy 1600/2000obr/min. wczoraj wymienilem wszystkie filtry wraz z filtrem paliwa , wyczyscilem EGR oraz przesmarowalem rpzepustnice ale niestety niepomoglo. stosowalem tez wczesniej preparat do czyszczenie wtryskow. Chcialbym dodac ze auto nie kopci , ma moc, rowno pracuje na wolnych obrotach. Prosze o pomoc bo mi sie juz pomysly skonczyly Sad(( zastanawiam sie jeszcze nad wykreceniem pedalu gazu i przeczyszczenai potencjometra bo auto zanim kupilem stalo pol roku nie jezdzone.

pozdrawiam wszystlkich forumowiczów.
Powrót do góry
gadu-gadu
gregc83

Debiutant



Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): dublin
Posiadane auto: mazda 6 ts 2,0d 2008r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Paź 2012, 15:26
Temat postu:

szarpanie


zauwazylem ze na zimnym silniku szarpanie wogole nei wystepuje dopiero jak silnik dobrze sie zagrzeje. przekaznik pompy sprawdzony .. czy ma ktos pomysl co to moze byc ?
Powrót do góry
gadu-gadu
gregc83

Debiutant



Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): dublin
Posiadane auto: mazda 6 ts 2,0d 2008r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 03 Lis 2012, 22:41
Temat postu:

Re: ( Mazda 6 ) Mazda 6 2.0d 2009r szarpanie przy obrotach 1600 - 1900/min


czy nikt mi nie pomoze? napewno ktos mial podobna usterke. Koledzy prosze o pomoc.
Powrót do góry
gadu-gadu
szpaqqq

Czytelnik



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Oświęcim
Posiadane auto: Mazda 6 2008 2,0 D
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 26 Lis 2012, 22:50
Temat postu:

Re: ( Mazda 6 ) Mazda 6 2.0d 2009r szarpanie przy obrotach 1600 - 1900/min


Witam,

Czyktoś rozwiązał już ten problem?
U mnie szarpanie pojawia się, gdy silnik się nagrzeje.
Jak silnik jest zimny wszytsko jest ok.

Jeżeli mocno wcisnę pedał gazu udaje mi się uniknąć szarpania.

Pozdrawiam
szpaqqq
Powrót do góry
gregc83

Debiutant



Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): dublin
Posiadane auto: mazda 6 ts 2,0d 2008r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 15 Gru 2012, 02:35
Temat postu:

szarpanie silnika


witam dzisiaj wymieniłem zawór SCV na pompie i auto dalej szarpie wydaje mi sie ze troche mniej ale jak sie mocno zagrzeje to dalej czuje szarpanie miedzy 1600-1900 obr/min

Czy ma ktoś pomysł co moge jeszcze sprawdzić Question

POZDRAWIAM Confused
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Sob 15 Gru 2012, 02:35
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
gregc83

Debiutant



Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): dublin
Posiadane auto: mazda 6 ts 2,0d 2008r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 15 Gru 2012, 03:22
Temat postu:

czujnik temperatury ?


koledzy a czy czujnik temperatury jak by był uszkodzon miał by wpływ na szarpanie? bo na zimnym silniku wszystko jest ok tylko sie to dzieje jak sie auto konkretnie zagrzeje 15 - 20 km. ? Wskaznik temperatury na zegarach wskazuje prawidłowo po zagrzaniu jest w polowie miarki.

pozdrawiam
Powrót do góry
gadu-gadu
gregc83

Debiutant



Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): dublin
Posiadane auto: mazda 6 ts 2,0d 2008r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 15 Gru 2012, 14:27
Temat postu:

zaslepienie EGRu


Dzisiaj kolega z forum podeslal mi ten link , podobno zaslepienie EGRu moze zlikwidowac problem :

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=124&t=94669&start=60

Tylu odwiedzajacych jest ten post a nikt nie zostawi po sobie sladu dziwne??
Powrót do góry
gadu-gadu
szpaqqq

Czytelnik



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Oświęcim
Posiadane auto: Mazda 6 2008 2,0 D
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 16 Gru 2012, 01:07
Temat postu:

Moja historia z szarpanie w tytule


Witam serdecznie,

Więc oto kilka faktów:
- wymianę filtrów oraz oleju zleciłem w miejscowym warsztacie Pana Fachowca (koszt 615PLN, w autoryzowanym serwisie w Katowicach kosztuje to 960PLN - dzisiaj zaczynam trochę żałować tek decyzji, chociaż przed wyborem sprawdziłem w kilku warsztatach i tylko ten wzbudził moje zaufanie),
- zaraz po wymianie wystąpił problem z rzeczowym szarpaniem
- wróciłem więc do mechanika, diagnozował system komputerem, ale bez skutku i błędów w sterownikach,
- odwiedziłem znajomego, który zakupił niedawno dość dobry komputer, ale jego możliwości kończyły się na sprawdzeniu błędów, czyli tak samo jak u Pana Fachowca,
-postanowiłem nie odpuszczać mechanikowi, skoro zapłaciłem za usługę, a on obiecał, że wszystko może zrobić. Okazało się, że czujnik poziomu wody w filtrze paliwa "podobno" był odłączony jak auto wjechało na warsztat. Skoro tak twierdził Fachowiec, więc postanowiłem mu zaufać i odłączyliśmy ten czujnik.
Niestety efekt okazał się bardzo krótkotrwały, więc wróciłem ponownie do niego:)
- kolejna próba odszukania przyczyny: Pan Fachowiec nakazuje wymienić filtr paliwa, który leży u niego na półce (swoją drogą bardzo ciekawa sytuacja - mechanik trzyma filtr paliwa, który idealnie pasuje do mojego modelu samochodu - zbieg okoliczności hmmm.. nie bardzo)
- podczas wymiany bacznie się przyglądam i okazuje się, że filtr, który nadal tkwił w moim samochodzie to stary oryginał Mazdy Smile - fakt jest następujący - Pan Fachowiec skasował, ale nie wymienił filtru,
- po wymianie filtra paliwa objawy szarpania występują bardzo rzadko, natomiast podczas trasy do Kielc (ok. 360km) w pewnym momencie miałem wrażenie, że nie mam turbo do dyspozycji,
- jutro rano sprawdzę czy po wymianie filtra paliwa czujnik został podłączony (bo zapomniałem o tym fakcie), poza tym znajomy podpowiedział mi, że spotkał się z przypadkiem, że samochód przerywał, ponieważ miał wlane za dużo oleju.
Dzisiaj sprawdzałem stan oleju i rzeczywiście było go trochę za dużo.
Jutro rano powtórzę próbę na zimnym (po całej nocy) silniku.
W każdym bądź razie muszę jeszcze raz odwiedzić Pana Fachowca, ale tym razem nie będę miły i uprzejmy.
O efektach moich działań będę informował.

Pozdrawiam
Marceli
Powrót do góry
ple73av

Czytelnik



Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Leszno
Posiadane auto: Mazda 6 2.0d 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 16 Gru 2012, 14:37
Temat postu:

Szarpanie, szarapnie ....


Witam,
Nie będę rozpisywał historii szarpania w moje Mazdzie, bo skopiowałbym wpisy kolegów. Objawy identyczne, kroki zapobiegawcze jakie podjęliśmy są też bardzo podobne a mimo wszystko nic.
Domyslam się więc, że przyczyna będzie ta sama. Niestety zaden z nas jeszcze nie trafił Smile
Panowie fachowcy myślę, że nie tyle nas oszukują co poprostu nie wiedzą co jest grane ale nie chcą się przyznać do braku wiedzy lub pomysłu jak się do tego zabrać.

Następna próba zaślepienie EGR-a.
Poinformuję o efektach i liczę na informację o Waszych postępach w walce z M6.

Jeżdże tym samochodem pół roku. Miałem już wiele samochodów różnej klasy ale żaden nie zawiódł mnie tak jak Mazda 6 i nie chodzi tu tylko o szarpanie. Poza zewnętrznym wyglądem ten samochód nie prezentuje nic co zasługuje na pochwałę.

pozdrawiam
Powrót do góry
gregc83

Debiutant



Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): dublin
Posiadane auto: mazda 6 ts 2,0d 2008r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 16 Gru 2012, 23:42
Temat postu:

zaslepienie EGRu


witam !

Dzisiaj zaslepiłem EGR nie miałm materiału do zrobienia uszczelki więc dorobiłem zaślepke z puszki po coli Smile
Zrobiłem dzisiaj ponad 300km i silnik pracował idealnie przestał szarpać dopiero w drodze powrotnej troszkę mi sie spieszyło i przez 100km jechałem z predkością 160/180km/h i auto zaczeło znowu szarpac. Niedawalo mi to spokoju wiec rozkreciłem miejsce gdzie zalozyłem zaslepke i puszka byla wypalona !! Czyli mam przyczyne powrotu szarpania Smile
Teraz musze poszukać konkretnego materiału do zrobienia zaslepki lub poszukać na allegro gotowej i bedzie po problemie,
Podziekowania dla kolegi Ple73av to jego pomysl z zaślepieneim EGRu Smile
Mam nadzieje ze wasze Mazdy przestana szarpac raz na zawsze Very Happy Very Happy Very Happy
Powrót do góry
gadu-gadu
gregc83

Debiutant



Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): dublin
Posiadane auto: mazda 6 ts 2,0d 2008r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 16 Gru 2012, 23:49
Temat postu:

Jesli wam nie pomoze zaslepienie EGRu


ktos podeslal mi dzisiaj taka rade , mi sie juz to nie przyda ale jak wam nie pomoże zaslepienei EGRu to moze ponizsze porady pomoga:

"W sumie objawy które opisujesz wskazują na niewłasciwy niedrożny przeplyw paliwa . Zatkany zbyt gęsty ,niewłasciwy filtr paliwa ,zbyt dużo zanieczyszczen w obudowie filtra . Należy odkręcić dolny korek obudowy filtra aby wypuscić nieczystosci. Następnym krokiem jest zmiana końcówki styku dochodzącego do zaworu SCV ,może być zbyt lużna . Podaje dane rezystencji, regulator ciśnienia sprawdza się w rezystancji (1.5Ω do 3Ω) i czy nie zwiera któryś pin do obudowy pompy zasilanie 5 v lub 12 v
Na listwie jest czujnik ciśnienia paliwa zasilanie 5 v pin z sygnałem (środkowy) zakres od 0v do 5v powinno być 1v do 1,5v . Inna przyczyna nie sygnalizowana jest uszkodzenie ,zabrudzenie przpływomierza za filtrem powietrza .Uszkodzony daje takie same objawy. Pozdrawiam."
Powrót do góry
gadu-gadu
18profo

Czytelnik



Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Mazda 6 2.0D 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Paź 2014, 08:28
Temat postu:

dlawienie mazda 6 2008


witam. mam dokładnie ten sam problem ale widze ze dalej jest nie rozwiazny. czy można zakladac ze ten typ tak ma?
Powrót do góry
gadu-gadu
szpaqqq

Czytelnik



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Oświęcim
Posiadane auto: Mazda 6 2008 2,0 D
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 30 Paź 2014, 22:02
Temat postu:

Szarpanie


Witam serdecznie,
Mi udało się rozwiązać mój problem (szczegóły w poście powyżej).
Od kiedy wymieniłem filtr paliwa problem już się nie powtórzył, a ja regularnie jeżdżę na wymianę materiałów eksploatacyjnych.
Dzisiaj mam już + 80 000km
Polecam Ci szukać problemu po stronie zasilania w paliwo.

Po długi poszukiwaniu trafiłem w Oświęcimiu na serwis, który posiada komputer "serwisowy Mazdy" tzn. odczytuje wszystkie parametry samochodu (włącznie z aktualnym poziomem ciśnienia w ogumieniu) - taki serwis to skarb bo nie każdy dysponuje taką wiedzą i sprzętem.
Poniżej kilka odpowiedzi jakie otrzymałem na pytanie o możliwość serwisowania swojej Mazdy:
Mechanik nr 1.
Nie wiem czy mam komputer japoński SmileSmileSmile
Na taką odpowiedź zabrakło mi odwagi, aby dalej prowadzić rozmowę

Mechanik nr 2.
Tak robimy nawet Audi Q7 tutaj serwisujemy -
A co takiego robicie - pytam
Wymieniamy klocki hamulcowe tarcze
Mechanik nr 3
Tak mam super komputer co wszystko odczytuje
Ok, sprawdźmy - mówię
Yhyyy.. no niestety mam dostęp tylko do parametrów podstawowych

Mam nadzieję, że ten powyższy śmieszny/tragiczny opis prezentuje na jakich mechaników się trafia.
Dlatego kolego szukaj dobrego fachowca!!!
Powrót do góry
Siara1201

Czytelnik



Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Manchester
Posiadane auto: Mazda6 sport
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Sie 2015, 00:20
Temat postu:

Re: Szarpanie przy obrotach 1200-1900ob/min


Witam.jestem posiadaczem mazdy6 2.0 litra diasel z 2007.szarpanie wystepuje przy obrotach 1200-1900 i jest naprawde odczuwalne tylko na pierwszych 3 biegach.czytajac powyzsze posty zastanawiam sie nad zaslepieniem EGRu.czy wiecie moze czy ma to jakis szkodliwy wplyw na silnik.wyczytalem gdzies ze w rocznikach powyzej 2004 po zaslepieniu EGRu moze wyskakiwac blad na komputerze i samochod moze wchodzic w tryb awaryjny.w sobote zabieram sie za wyczyszczenie EGRu ale z tego co pamietam to jakies 6-7 miesiecy temy byl czyszczony.przeplywomierz tez czyscilem.wymienie tez filtr paliwa na weekendzie.zobaczymy.zastanawiam sie nad zaslepieniem EGRu w OSTATECZNOSCI.ale wolal bym wiedziec co moze spowodowac(niekorzystne skutki)taka operacja.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MAZDA Forum Strona Główna -> ( Mazda 6 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mazda 6 »

Opinie o samochodach Mazda 6 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mazda 6 ) Porady, problemy techniczne

10) zegar »

MazdaTribute

15 900

2004r.

225 780 km

mazowieckie

MazdaCX-3

74 997

2017r.

119 000 km

pomorskie

Mazda2

57 500

2018r.

40 500 km

wielkopolskie

MazdaCX-30

96 900

2019r.

112 420 km

warmińsko-mazurskie

Mazda3

46 800

2017r.

190 000 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System